20 oktober 2021

Deze twee supplementen helpen jouw nachtrust te verbeteren

2 min read

Vind jij het lastig om een goede slaapcomfort te bereiken en genoeg te slapen zodat jij heel de dag actief en scherp kan zijn? Bij het verbeteren van de kwaliteit en duur van slaap zijn er gelukkig heel veel oplossingen. Ben je geïnteresseerd wat voor natuurlijke remedies jou kunnen helpen? Lees dan snel verder!

Magnesium

Magnesium is een mineraal die jouw lichaam produceert en verkrijgbaar is als supplement dat bijdraagt aan het ontspannen van je spieren. Daarbij wordt het door vele specialisten aangeraden als een belangrijk hulpmiddel tegen stress. Tevens stellen diverse wetenschappelijke onderzoeken dat het dagelijks innemen van een magnesium supplement, mensen met slaapproblemen kan helpen om beter en langer te slapen. Naast een supplement kun je er overigens ook voor kiezen om voedsel te eten dat rijk is aan magnesium, zoals een banaan, een glas warme melk of een kleine kom volkoren ontbijtgranen, ongeveer een uur alvorens het slapengaan.

Melatonine

Heb je ooit gehoord van melatonine? Melatonine is een natuurlijk hormoon dat onze hersenen produceren om de slaap-waakcyclus van het lichaam te reguleren. Melatonine is verkrijgbaar in vloeibare voedingssupplementen die je kunnen helpen om sneller in slaap te vallen. Daarbij kan melatonine de kwaliteit van je slaap verbeteren.

Als je overweegt om melatonine te gebruiken, is het aan te raden om met een arts te overleggen wat de beste dosering is en of het veilig is, afhankelijk van jouw specifieke omstandigheden. Hoewel er geen specifieke richtlijnen zijn voor de dosering van melatonine, beschouwen experts als een veilige dosis voor volwassenen rond de 1-5 milligram

Naast deze natuurlijke middelen zijn er ook andere manieren voor het verbeteren van jouw slaapcomfort. Heb je bijvoorbeeld ooit gehoord van een verzwaringsdeken? Neem eens een kijkje op slaapkalm.nl voor meer informatie wat een verzwaringsdeken precies voor je kan betekenen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *